تسریع اتصال استخوان به ایمپلنت
Osteointegration stimulation

متاسفانه این روزها، بعضی تبلیغات بی اساس درباره انجام ایمپلنت دندان با لیزر را میبینیم. واقعیت این است که در حال حاضر تنها لیزری که قادر به برداشتن استخوان وتراشیدن آن هست، لیزر اربیوم است. و متاسفانه تراش استخوان جهت ایمپلنت توسط این لیزر،هنوز نمی تواند به طور دقیق انجام بگیرد. مطمینا در سالهای آتی با پیشرفت دستگاههای لیزر، این قابلیت به لیزرهای دندانپزشکی وارد خواهد شد. اما به هر حال کاربرد لیزر در ایمپلنت دندان باز هم کم نیست.

لیزر میتواند کمک معناداری به ضدعفونی محل کاشت ایمپلنت کند. در بسیاری موارد ، استفاده از لیزر در دو هفته اول پس از انجام کاشت دندان میتواند کمک به تحریک سلولهای استخوان ساز کند . در بسیاری موارد التهاب بعد از جراحی را کمتر میکند و گاهی ما میتوانیم جلسه دوم جراحی ایمپلنت دندان که بناست فقط روی لثه باز شود ، از دستگاههای لیزر بافت نرم استفاده کنیم.

لیزر تراپی:

لیزر تراپی به معنای استفاده لیزر با قدرت پایین جهت تحریک سلول ها و خارج کردن آنها از حالت التهابی است. لیزر تراپی جهت کاهش تورم و درد پس از کاشت ایمپلنت دندان، عفونت های دندانی، تسریع استخوان سازی و مهار جریان عصبی و… استفاده می شود.

لیزر دندان و نکات مهم در استفاده آن برای دندانپزشکی

• قبل استفاده لیزر موضع مورد نظر کاملا تمیز باشد چرا که وجود بزاق سبب کاهش اثر لیزر است.
• جهت آسیب نرسیدن به چشم بیمار از عینک مخصوص استفاده شود.( لیزر به شبکییه چشم آسیب می زند.)
• استفاده از دستکش، لباس مخصوص

لیزرهای کم توان برای استئواینتگریشن بهتر

سلول‌های استئوبلاست وظیفه استخوان‌سازی در بدن را بر عهده دارند.
یزر درمانی با شدت پایین می‌تواند با تحریک فعالیت استئوبلاست‌ها، به ترمیم استخوان کمک کند.در حقیقت، لیزر درمانی با شدت پایین (لیزر کم توان) می‌تواند با ترمیم شکستگی در استخوان، فرآیند استئواینتگریشن (جوش خوردن ایمپلنت به دندان) در استخوان‌های اطراف ایمپلنت را تسریع کند. به همین دلیل، این نوع لیزر توانایی کاهش زمان ترمیم پس از کاشت ایمپلنت را دارد.

تسریع اتصال استخوان به ایمپلنت

لیزر تراپی,